"Marketing je kontinuální prací, při které je často potřeba zariskovat."
První krůčky v novém světě...

V marketingu se pohybuji od roku 2013, kdy jsem si během vysoké školy založil e-shop s počítačovými hrami - Eclaves.cz. Drsné první krůčky, které byly ohraničené nedostatkem financí, ale s o to větším zápalem, nakonec skončily o rok a půl později. S kamarádem, který mi s projektem pomáhal, jsme si tehdy zhodnotili, že výdělek několika málo tisíc korun měsíčně není ta nejjistější vstupenka pro založení a úspěšné vedení života po vysoké škole.
Nicméně mi tahle zkušenost dala mnoho - po nocích jsem pátral, co že je to vlastně to SEO, jak fungují PPC a jak být výjimečný v copywrittingu. Ačkoli toto snažení prvoplánově nevedlo k úspěchu, později mi tato zkušenost pomohla k dalšímu směřování víc než výrazně.
Kromě vlastního e-shopu jsem v té době pracoval v jazykové škole Tutor, kde jsem se poprvé přiblížil opravdovému marketingu ve velké firmě, tehdy pochopitelně v juniorní roli. Pracoval jsem také na vlastním webu Windowsapps.cz (později Winsider.cz), který se zaměřoval na novinky ze světa Microsoftu. Díky tomu jsem se dostal i na několik akcí organizovaných českou centrálou Microsoftu, ale na větší úspěch to nestačilo. Přesto mě tenhle mix projektů, praxe a pokusů postupně navedl k tomu, čemu se věnuji dodnes - marketingu, co dává smysl.
...pak začalo přihořívat...

V roce 2015, v den, kdy jsem složil státnice, jsem se přihlásil do výběrového řízení na pozici PPC specialisty v tehdy garážové pražské firmě Klikpojisteni.cz. Prostě jsem to zkusil – a k mému překvapení se mix předchozích zkušeností zalíbil natolik, že jsem se stal jedním z mála lidí, který si našel práci ještě v den, kdy dokončil vysokou školu :-). I přes startupový charakter šlo o obří skok – z rozpočtů v řádu tisíců korun jsem se najednou dostal k investicím ve stovkách tisíc měsíčně.
Firma rostla. A s tím i potřeba řešit víc než jen PPC. Začal jsem dělat SEO, sociální sítě, podílel se na TV reklamě, copywritingu, úpravách UX, CRM, datové analytice... Vlastně jsem si prošel skoro vším kromě grafiky, kterou jsem nikdy moc nemusel. Během toho jsem rozjel i první zakázky na volné noze – třeba pro e-shopy Kosjakodarek.cz nebo Ceskedelikatesy.cz.
A zatímco se Klikpojisteni.cz postupně proměnilo v Klik.cz, vymysleli jsme televizní reklamu s Čtvrtníčkem a Peltou, která firmu katapultovala mezi středně velké hráče na českém trhu. Byl to risk – ale vyšel.
S nově nabytou zkušeností začalo být jasné, že je potřeba vybudovat marketingový tým – objem práce už prostě nebylo možné zvládat v jednom člověku. Tým se tak postupně rozrostl o další členy a v roce 2018 jsem se stal manažerem celého marketingu. Spustili jsme také slovenskou dceřinou firmu Klik.sk, a díky tomu už dnes vím, že „co funguje v Česku, potřebuje být na Slovensku úplně jinak“.
…a nakonec to chytlo.

V posledních letech se završila přeměna startupové firmy v plnohodnotný korporát. Klik.cz se stal součástí mezinárodní skupiny Netrisk Group a spojil se s dalšími srovnávači (nejen) v České republice. Díky tomu jsem měl možnost pracovat ve větších týmech, setkávat se s různými názory a čerpat podněty z různých trhů i kultur.
V roce 2021 jsem byl spoluautorem komunikační identity Agent s povolením srovnávat, v roce 2023 jsem získal ocenění od České marketingové společnosti v soutěži Marketér roku 2022 a o tentýž rok jsem vytvořil úspěšný koncept televizních reportáží, které definovaly novou podobu reklamní komunikace firmy Klik.cz. Ve dvoučlenném týmu jsme také kompletně vymysleli projekt AI reklamy pro ePojisteni.cz, přičemž jsme byli jedni z prvních, kterým se záměr natočit plnohodnotnou AI reklamu pro český trh podařilo zrealizovat.
Vedle toho jsem pomáhal prvnímu českému tržišti s vínem a destiláty - vinisto.cz s uvedením na trh a v roce 2025 navrhl marketingovou strategii pro dva globální Web3 projekty – TheSportExchange.com a PandaSea. Jedná se o ambiciózní platformy, které cílí na celosvětové publikum a jejichž cílem není nic menšího než změnit současný systém sázení na sportovní události pomocí propojení sázek a kryptoměn.
Marketing mě pořád baví. Hlavně když má smysl, výsledky a fungující vztahy. A protože se v poslední době věnuji i projektům mimo korporát, pomáhám firmám a jednotlivcům nastavit strategii, značku nebo rozjet něco úplně od nuly. A právě tahle práce a předávání zkušeností mě naplňuje natolik, že jsem se rozhodl jít postupně i vlastní cestou.
Domluvíme se?
Zavolejte nebo napište e‑mail. Domluvíme si schůzku, kde si ujasníme, co přesně potřebujete a jak vám můžu pomoct. První konzultace je zdarma a nezávazná, takže pokud si nejste jistí, klidně to pojměme jako úvodní poznávačku.